Specialistische ambulante begeleiding
Heb je meerdere problemen of is de situatie ingewikkeld? Dan bieden wij ook specialistische ambulante begeleiding. Bijvoorbeeld omdat problemen zich opstapelen en je het overzicht dreigt kwijt te raken, er zorgen zijn over jouw kinderen, het onderhouden van contacten lastig is of omdat je problemen hebt met je omgeving.
Aanmelden specialistische ambulante begeleiding
Bij sociale, opvoedkundige of psychische problemen
Bij GrandCare bieden onze ervaren ambulante begeleiders, waaronder SKJ-geregistreerde professionals, maatwerk in begeleiding bij diverse sociale, opvoedkundige en psychische vraagstukken. Wij richten ons op een breed scala aan doelgroepen, van kinderen (0-18 jaar) tot jongeren, volwassenen en ouderen. Dit omvat onder andere gezinnen met meerdere problemen, mensen met een licht verstandelijke beperking, autismespectrumstoornis (ASS) en mensen die te maken hebben met psychische problemen. Ook bieden wij ondersteuning bij complexe, meervoudige problematiek.
Samen met jou onderzoeken we hoe we de uitdagingen in jouw leven kunnen verminderen of zelfs oplossen. Het bevorderen van jouw zelfredzaamheid en het stimuleren van jouw deelname aan de samenleving staan altijd centraal. Wij stemmen onze begeleiding volledig af op jouw unieke situatie en specifieke behoeften.

Aanvragen van specialistische ambulante begeleiding?
Aanmelden kan via alle erkende verwijzers, zoals het Buurtteam, Kernteam, Wijkteam, Regieteam en Interventieteam in u Regio. Daarnaast is het ook mogelijk om een jeugdige aan te melden via de Jeugdbescherming, GGD of huisarts.
- Regio Centraal Gelderland
- Regio Nijmegen
- Regio Noord-Limburg
- Regio Midden-Limburg-Oost
- Regio Rivierenland
Regio Noord Oost Brabant
Veelgestelde vragen
-
Ben ik gebonden aan een overeenkomst?
GrandCare heeft een overeenkomst met jouw gemeente of een andere erkende verwijzer. Samen met jou maken wij (verdere) afspraken over de inhoud en de doelen van de hulpverlening. Indien je via het PGB gebruik maakt van onze diensten ontvang je een overeenkomst.
-
Kan ik de begeleiding op vaste dagen ontvangen?
In overleg met jou en je verwijzer stemmen we samen de dagen en tijden af.
-
Heeft GrandCare een wachtlijst?
Wij kunnen in de regel snel met de hulpverlening starten. Met snel bedoelen we binnen c.a. 3 weken.
Afhankelijk van het werkgebied en de hulpvragen hebben we wel of geen wachttijd.
Gelieve hiervoor contact op te nemen met de betreffende regio. -
Wie zijn erkende verwijzers?
Je kunt voor onze dienstverlening worden aangemeld door onderstaande erkende verwijzers, ook de Lokale Toegangspoort genoemd. Je kunt hierbij denken aan het: Kernteam, Wijkteam, Regieteam, Buurtteam en het Interventieteam. Alleen voor jeugdigen geldt dat zij ook kunnen worden aangemeld via Jeugdbescherming, GGD of de huisarts.
GrandCare is een gecontracteerd aanbieder voor hulp, begeleiding en tijdelijke opvang vanuit de Jeugdwet en Wet Maatschappelijke Ondersteuning voor Regio Nijmegen, Regio Centraal Gelderland, Regio Rivierenland, Regio Noord-Limburg en Regio Midden-Limburg-Oost.
-
Welke financieringsvormen heeft GrandCare?
Je kunt van GrandCare gebruik maken via bekostiging vanuit de WMO, Jeugdwet, PGB of op particuliere basis.
-
In welke regio’s is GrandCare werkzaam?
GrandCare is werkzaam in de Regio Nijmegen, Regio Centraal Gelderland, Regio Rivierenland, Regio Noordoost Brabant, Regio Noord-Limburg en Regio Midden-Limburg-Oost.
-
Krijg ik steeds dezelfde hulpverlener?
We proberen je zo veel mogelijk aan één hulpverlener te koppelen. Mocht dat niet haalbaar zijn, bijvoorbeeld doordat je veel uren afneemt, dan stellen wij in overleg met jou een klein team samen. In dit team vindt continu afstemming plaats.
In de vakantieperiodes kan het zijn dat jouw hulpverlener op vakantie gaat. Wij dragen dan zorg voor tijdelijke vervanging, zodat de hulpverlening blijft doorgaan.
-
Moet ik een minimum aantal uren begeleiding afnemen?
GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.
-
Op welke dagen en tijden is GrandCare bereikbaar?
De medewerkers op kantoor (backoffice) van GrandCare zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
Het Logeerhuis van GrandCare is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Klaar om contact op te nemen?
Bereikbaar op maandag-vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur
info@grandcare.nlWe beantwoorden jouw bericht zo snel mogelijk
Contact