Praktische begeleiding
Jouw hulpvraag staat centraal
Soms loopt het thuis niet zoals je graag wilt. Of vinden anderen dat begeleiding noodzakelijk is. Bijvoorbeeld omdat problemen zich opstapelen en je het overzicht dreigt kwijt te raken, er zorgen zijn over jouw kinderen, het onderhouden van contacten lastig is of omdat je problemen hebt met je omgeving.
Aanmelden praktische begeleiding
Bij sociale, opvoedkundige of psychische problemen
Heb je hulp nodig bij het regelen en uitvoeren van dagelijkse bezigheden zoals het huishouden, de administratie of financiën? Of merk je dat je te maken hebt met regieverlies, vereenzaming of verwaarlozing? GrandCare biedt in de regio Nijmegen praktische begeleiding vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). We gaan samen aan de slag om structuur en overzicht te brengen in je dagelijks leven. Onze begeleiding is op maat en specifiek afgestemd op jouw behoeften, of het nu gaat om het organiseren van je huishouden, het regelen van administratieve zaken of het vinden van financiële duidelijkheid.
Naast praktische ondersteuning kijken we ook naar de voorliggende voorzieningen in jouw omgeving en helpen we je in contact te komen met andere mensen en netwerken, zodat je sociale kring versterkt wordt. Het is voor ons belangrijk dat jij je prettig voelt met de begeleiding die je ontvangt, daarom stemmen we alles af op wat passend is voor jouw situatie en wat jij fijn vindt. Samen werken we aan een situatie waarin jij je weer zelfstandig en comfortabel kunt voelen. Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om weer regie te krijgen over je dagelijks leven.
Veelgestelde vragen
-
Heeft GrandCare een wachtlijst?
“Over het algemeen kunnen we snel met de hulpverlening aan de slag, meestal binnen ongeveer 3 weken. De wachttijd kan variëren, afhankelijk van het werkgebied, de voorkeurdagen en de specifieke hulpvraag. We raden aan om contact op te nemen met de betreffende regio voor meer informatie.
-
Wie zijn erkende verwijzers?
“Je kunt voor onze dienstverlening worden aangemeld via de erkende verwijzers, ook wel de Lokale Toegangspoort genoemd. Dit zijn onder andere het Kernteam, Wijkteam, Regieteam, Buurtteam en het Interventieteam. Voor jeugdigen geldt dat zij zich ook kunnen aanmelden via Jeugdbescherming, de GGD of de huisarts.
GrandCare is een gecontracteerde aanbieder van hulp, begeleiding en tijdelijke opvang op basis van de Jeugdwet en Wet Maatschappelijke Ondersteuning.”
-
Welke financieringsvormen heeft GrandCare?
“Je kunt voor onze dienstverlening worden aangemeld via erkende verwijzers, ook wel de Lokale Toegangspoort genoemd. Dit zijn onder andere het Kernteam, Wijkteam, Regieteam, Buurtteam en het Interventieteam. Voor jeugdigen geldt dat zij zich ook kunnen aanmelden via Jeugdbescherming, de GGD of de huisarts.
Elke regio heeft haar eigen bouwstenen / product codes voor begeleiding. Wanneer je contact met ons opneemt, kijken we graag samen wat het beste bij jouw situatie past. We werken ook regelmatig met maatwerkovereenkomsten om de begeleiding optimaal af te stemmen op jouw behoeften. GrandCare is een gecontracteerde aanbieder van hulp, begeleiding en tijdelijke opvang op basis van de Jeugdwet en Wet Maatschappelijke Ondersteuning.”
-
Moet ik een minimum aantal uren begeleiding afnemen?
“Bij GrandCare hanteren we geen minimale afname van dagen, maar we vragen wel om minimaal 1 uur per keer af te nemen.”
-
Werkt GrandCare met onderaannemers?
“Ja, GrandCare werkt samen met onderaannemers. We hebben samenwerkingsovereenkomsten waarin we duidelijke afspraken maken en strikte eisen stellen om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de dienstverlening altijd aan onze normen voldoet. Wil je onderaannemer worden? Kijk dan hier“.
Klaar om contact op te nemen?
Bereikbaar op maandag-vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur
info@grandcare.nlWe beantwoorden jouw bericht zo snel mogelijk
Contact